אפר' 09

מועדון הנוסע המתמיד

בקטגוריה חופשות יוקרתיות במיוחד

שם המאמר: מועדון הנוסע המתמיד
דורג על ידי צהלה בתאריך 9.04.13
דירוג המאמר: 4.0

אחת הדרכים הפופולאריות לנסוע, במיוחד עבור אנשי עסקים, היא באמצעות מועדון הנוסע המתמיד. זוהי צורת תעופה שהתקבעה בעשורים האחרונים בחברות תעופה רבות בעולם (וגם על ידי חלק מחברות הרכבות באירופה). השיטה מבססת אמון בין החברה ללקוחותיה בכך שהיא מעניקה הנחות משמעותיות ויחס מועדף למי שנוסע הרבה. בדרך כלל מדובר על הנחות ונקודות שאותן הוא יכול לממש או להחליף תמורת שירותים של החברה. למשל, כרטיסי טיסה מוזלים או שדרוג למחלקה יקרה יותר. למה זה שווה לחברת התעופה? בדרך כלל הנוסעים לא מנצלים את הכל ולכן זה "פג תוקף" אחרי תקופה. נוסעים רציניים מנצלים זאת – וישנם כאלו, כאמור, בעיקר אנשי עסקים שטסים כל הזמן.

מועדון הנוסע המתמיד הראשון הוקם ב-1981, על ידי אמריקן איירליינס.

היום זה מקובל כמובן בכל החברות, בין השאר טיסות בריטיש איירוויס, קונטיננטל, לופטהנזה ועוד ועוד. זו הייתה אסטרטגיה שיווקית של החברה בטיסות פנים אך עד מהרה הרעיון צבר תאוצה והיום כל חברות התעופה הגדולות עושות את המועדון הזה, בטיסות פנים וגם בטיסות בין לאומיות. בריטיש איירוויס הקימה את המועדון שלה ב-1982, אל על ב-1984. מכייון שכל החברות עושות כך, היתרון הולך וקטן וצריך להוסיף עוד ועוד דברים שיהפכו את המועדון של "החברה המסוימת" להכי טוב שיש. בדרך כלל התחרות היא לא על נקודות, שכן רוב הנוסעים כאמור לא מנצלים אותן, אלא דווקא על שירותים כאלו ואחרים, שדרוגים ועוד הטבות במסגרת הטיסה עצמה. ישנן חברות שעובדות ביחד כדי לאחד את המועדונים שלהם על מנת ליצור "מגה מועדון" גדול שמציע הרבה מאד הטבות שלחברה אחת בודדת קשה להתחרות איתה. בדרך כלל מדובר בהטבות פנים קונטיננטליות – למשל טיסות לכל רחבי אירופה בחינם אם וכאשר יש מספיק נקודות.

 

התגובות סגורות