פבר' 17

השנה יוצאים להפלגות באירופה

בקטגוריה חופשות שייט יוקרתיות

שם המאמר: השנה יוצאים להפלגות באירופה
דורג על ידי קורל בתאריך 17.02.13
דירוג המאמר: 4.0

כאשר מתחילים להריח את חג הפורים יודעים שחודש לאחר מכן מגיע פסח עם החופשה הארוכה שלו. השאלה שרבים מהישראלים שואלים את עצמם היא "איפה נהיה בפסח הקרוב?" ורבים מחליטים להפוך את חופשת הפסח לנופש במקומות שונים בעולם. אבל מה עם חופשה בתנועה? חשבתם השנה לצאת לשייט בים התיכון או להפלגה בצפון אירופה לאורך הפיורדים של נורווגיה? נופש על אוניית פאר הוא שילוב של מלון חמישה כוכבים עם נופים מקסימים וביקור בערים ובמקומות קלאסיים – תרבותיים וטבעיים.

DSC_5075 by slam szapucki, on Flickr

חופשה על גבי מלון צף

חופשת הפלגה היא חופשה מיוחדת במינה. היציאה לים היא בחודשי האביב והקיץ שבהם מזג האוויר נוח והים שקט ואין מה לפחד ממחלות ים כלל. מדובר באוניות ענק עם תפוסה של עשרות אלפי טונות שתנודות הים בתקופה זו של השנה לא משפיעות עליה כלל. מדובר באוניות המארחות למעלה משלושת אלפי תיירים ובצוות של למעלה מאלף אנשים. מדובר על עיר צפה שתנאי האירוח בה הם של מלון חמישה כוכבים בפנסיון מלא. מסעדות רבות, בתי קפה, מועדוני לילה עם הופעות מרהיבות, אולם קזינו וכל מה שתחשבו עליו. להפלגות עם משפחות מחכים מועדונים לילדים בכל הגילאים עם הפעלות של צוותים מיומנים ומנוסים ולכל זאת מתווספים בריכות שחייה, מרכזי ספא, משטחי שיזוף, חדרי כושר מסלולי ריצה, טיפולי יופי, חנויות פטורות ממכס וכדומה. קרוזים בים התיכון מאד מתאימים למשפחות עם ילדים בנוסף לזוגות צעירים וקבוצות שמגיעות ביחד. לעומתם, הפלגות בפיורדים מתאימות יותר לחובבי טבע ולזוגות צעירים.

קרוזים בים התיכון

יש סוגים שונים של קרוזים בים התיכון. מסלול אחד שמאד אהוב על הנופשים הישראלים הוא המסלול המשייט בין איי יוון, המגיע לפיראוס ולעיתים גם לים השחור. מסלול שני יוצא מנמליים במערב אירופה באיטליה או בספרד וההפלגה היא לאורך חופים אלה עם ביקורים בערים כמו רומא ברצלונה וכדומה. כפי שנאמר, קרוזים בים התיכון מאד מתאימים למשפחות עם ילדים ובכל נמל שבו עוגנת הספינה אתם יכולים לרדת עם הילדים לסיורים בעיר באופן עצמאי או עם סיור מודרך מטעם ההפלגה. במקומות אלה תבקרו באתרים החשובים של אותה העיר ותאכלו במסעדה מקומית. יש להקפיד לחזור לאונייה לפני שעת הרמת העוגן כי לאחר מכן לא תמצאו אותה יותר בנמל. קרוזים בים התיכון יכולים להתאפיין בקהל ישראלי דומיננטי או בהפלגה עם קהל שהוא יותר אירופאי באופיו. כלומר, אלה שמעדיפים חברה של ישראלים יכולים למצוא הפלגות המתמקדות בסוג אורחים אלה ואחרים יכולים להזמין מקומות בהפלגות שיוצאות מאירופה עם קהל אירופאי בעיקר.

הפלגות בפיורדים של נורווגיה

הפלגות בפיורדים הן הפלגות המיועדות לחובבי הטבע ולזוגות צעירים החופשה רומנטית. הפלגות אלה הן אכן מאד רומנטיות ומביאות אתכם לאיזורי טבע שתוכלו לראות רק בהפלגה מסוג זה. אוניות של הפלגות בפיורדים הן מעט קטנות מאוניות הקרוזים הגדולות של הים התיכון, אבל אין הדבר בה על חשבון הנוחות או רמת האירוח, להיפך. חדרי האירוח בהפלגות אלה מרווחים במיוחד ומיועדים ברובם לזוגות שמחפשים פינוק אמיתי. מוקדי הבילוי על אוניות אלה לא פחות מגוונים מאשר באוניות של קרוזים בים התיכון והאוכלוסייה הצעירה הפוקדת הפלגות אלה מוצאת כי יש מה לעשות כל הזמן.
הפלגות בפיורדים לוקחים אתכם לאיזורי טבע מרהיבים שבהם תוכלו לחזות בקרחונים ענקיים, בלוויתנים ובפינגווינים, בדובים לבנים וכיוצא באלה חיות פרא. בנוסף תכנסו לפיורדים המקסימים והמיוחדים של חופי נורווגיה ותרדו לבקר בכפרי דייגים עתיקים שהמשפחות מתגוררות בהן כבר מאות שנים.
——————

התגובות סגורות