אפר' 09

טיסות ליבשת אמריקה

בקטגוריה חופשות יוקרה באמריקה

שם המאמר: טיסות ליבשת אמריקה
דורג על ידי דבורה בתאריך 9.04.13
דירוג המאמר: 4.0

אחד היעדים האטרקטיביים ביותר בעולם הוא יבשת אמריקה. מדובר על יבשת המחולקת לשלושה חלקים; אחד הוא אנגלוסקסי בעיקרו (ארה"ב וקנדה) ושניים לטיניים (מרכז ודרום אמריקה). שלושת החלקים מהווים ריכוז גדול מאד של אטרקציות תיירותיות – מהערים המעניינות בעולם, דרך הקרחונים ועד האוקיינוסים היפים בתבל. מתלבטים בין ארה"ב לדרום אמריקה? הנה קצת מידע אודות אתרים בשתי היבשות – כדי שתוכלו לבחור.

Los Angeles by Todd Jones Photography, on Flickr

טיסות ללוס אנג'לס

ללא ספק לוס אנג'לס, אל איי, היא אחת הערים המעניינות בעולם. היא מהווה מוקד משמעותי מאד בתעשיות חשובות – בראש ובראשונה הקולנוע והטלוויזיה, אך גם בהייטק. כוכבי הבידור והמוסיקה של ארה"ב (בעצם של העולם כולו) מרוכזים בעיר הזו, שם כל האולפנים וחברות התקליטים החשובות בעולם יושבות, ורק כדי להתבשם באבק כוכבים שווה לעלות על טיסות ללוס אנג'לס. סקרנים רבים מגיעים לעיר כדי להיתקל ברחוב בכוכבי הקולנוע והטלויזיה האהובים עליהם, כדי להינות בחוף הים המדהים של המדינה ומהבתים היפים המצויים בשכונות כמו סנטה מוניקה, בל אייר או בוורלי הילס. המקומות המומלצים ביותר לביקור הם כמובן, אם זו הפעם הראשונה שלכם, באתרי החובה: מוזיאוני השעווה, ריפלי'ס וגינס; חוף הים; דיסנילנד הענקי (חשוב לפנות לפחות יום, אם לא יומיים, בעבור הביקור שם); מצפה הכוכבים, פארק המים, התאטרון הסיני (איפה שכל הכוכבים מטביעים את הידיים בבטון ליד כוכב על שמם), אולפני יוניברסל הפתוחים לקהל הרחב, אירועי ספורט – כמו משחק כדורסל של הלייקרס ועוד. כמובן שגם מועדונים, פאבים, בתי קפה ומסעדות הם אטרקציה משמעותית. בלוס אנג'לס הרבה מסעדות איכותיות, וגם הרבה בארים יוקרתיים ופאבים שיש בהם הופעות של מיטב המוסיקאים בארה"ב. בין המומלצים אפשר למצוא את מועדון הג'אז בייקד פוטטו. אם אתם מחפשים מסעדה טובה, רחוב פיקו הוא המומלץ. בעיר יש גם קהילה יהודית משמעותית, אם זה מעניין אתכם. כמובן שאם אתם בזמן הנכון – בלוס אנג'לס יש הרבה מאד פסטיבלים חשובים וטקסים (למשל, הגראמי והאוסקר). יתרון נוסף עבור ישראלים הוא שמזג האוויר של לוס אנג'לס דומה מאד לישראל. חם ולח, רוב השנה.

טיולים מאורגנים לדרום אמריקה

אם ארה"ב היא כאוס עבורכם או שאתם לא רוצים לנסוע רק למקום אחד, דרום אמריקה כולה מהווה אטרקציה מעניינת לתיירים. תוכלו לנסוע אליה לבד, עם תרמיל, או במסגרת טיולים מאורגנים לדרום אמריקה. כך או כך, זוהי יבשת מרתקת, דוברת ספרדית, שחובה לבקר בה בכל גיל. אם לוקחים טיול מאורגן, אפשר להתאים אותו לצרכים ולגיל – וכמובן לרצונות – של המטיילים. טיול מומלץ הוא באורך של שבועיים לפחות, בגלל יוקר הטיסה והמרחק. מומלץ לבקר בארגנטינה, שהיא המדינה החשובה ביבשת ביחד עם ברזיל. יעדים חשובים בארגנטינה הם כמובן: בואנוס איירס, אחר כך ברילוצ'ה (אתר סקי עם הגלידה הטובה בעולם), איגואסו – מפלים שגובלים בברזיל וכמובן, אם העונה מתאימה, ביקור בקרחונים – פריטו מורנו, אופסלה ואונלי. אם העונה מתאימה תוכלו לראות גם לווייתנים שמגיעים לשחות באיזור. בארגנטינה יש אדריכלות אירופאית, תרבות טלה נובלה ססגונית, סטייקים מעולים ויין משובח. אם אתם אוהבים – תוכלו לצאת לרקוד את הריקוד המסורתי של המדינה – טנגו. כמובן שגם בברזיל יש הרבה מה לעשות ; מטיולי ג'ונגלים, שייט לאורך הנהרות הארוכים וצפייה בחיות מדהימות שאין באף מקום אחר. בין האתרים המעניינים אפשר למנות – את האיגואסו, ריו דה ז'ניירו, סלבדור ומנאוס. יש עוד מדינות מעניינות לבקר בהן, כמובן – פרו הענקית, שיש בה אתרים היסטוריים, מיסטיים ותרבותיים, הרבה ספורט אקסטרים וכמובן נופים עוצרי נשימה. גם צ'ילה נחשבת מדינה יפה ומעניינת, ואפשר לצאת לאיה לטיולי כוכב מאורגנים. לא חסר ממה לבחור!

 

התגובות סגורות