אוג' 20

למה קורס סוכני נסיעות נחשב כל כך?

בקטגוריה כללי

שם המאמר: למה קורס סוכני נסיעות נחשב כל כך?
דורג על ידי אורטל בתאריך 20.08.12
דירוג המאמר: 4.5

אתם מתלבטים לאיזה מסגרת לימודים כדאי לכם להירשם. נכון להיום, אינכם מחויבים להירשם בהכרח דווקא ללימודי תואר ראשון. יש היום מסגרות לימודים, אשר מכשירות אתכם למקצוע מסוים . אנשים נוטים לחשוב לעתים, שהמסגרות הללו מכשירות למקצועות בסיסיים למדי, שממילא כמעט אינם דורשים הכשרה. טעות! יש היום שורה ארוכה של מקצועות יוקרתיים למדי, שדורשים בהחלט הכשרה מתקדמת מאד, אך פשוט לא ברמה של לימודי תואר ראשון. דוגמה לכך, הוא המקצוע של סוכן הנסיעות במשרדי נסיעות.

כאשר אתם מנתחים זאת לעומק, אתם תגלו כי על משרדי נסיעות לגלות ידע רב בתחומים רבים. תחום הרכישות של חבילות תיירות הוא תחום רגיש מאין כמותו. רכישה של חבילת נופש שונה מאד מרכישה של מוצרים ושירותים שונים, משום שבמידה מסוימת הלוחות רוכשים את החבילה תוך התבססות מוחלטת של יחסי אמון בינם לבין סוכן הנסיעות שלהם. לכן, על סוכן הנסיעות להפגין בקיאות גבוהה מאד בכל מדינות העולם, באטרקציות תיירותיות שונות, באמצעי תחבורה דרך האוויר, הים והיבשה, וכמובן יכולת לזהות צרכים של כל לקוח ספציפי (שהרי אין חבילת נופש אחת, שמושלמת לכל הלקוחות באשר הם). אז איך בעצם נראים הלימודים הללו?

DSCN0544 by drterdal, on Flickr

פירוט על הקורסים השונים

קורסים עבור סוכני נסיעות מתמקדים בכמה נושאי לימוד שונים, ומחולקים לכמה חטיבות מרכזיות. אחת החטיבות החשובות ביותר של קורס סוכני נסיעות, היא החטיבה אשר מתמקדת בעצם בהכרת העולם. תתכוננו – כי תוך קורס סוכני נסיעות אתם תצטרכו לשנן את המפות של כל מדינות העולם, ולהכיר בע"פ מפות של מדינות שמעולם לא ביקרתן בהן – ואת תצטרכו להתמצא בהן כאילו אתם נולדתם וכל חייכם חייתם באותה ארץ. הקורס מתמקד במדינות מכל סוג, בכל יעד – משום שהיום התיירים הישראליים נוטים להגיע לכל פינה בעולם. כמו כן, קורס סוכני נסיעות ילמד אתכם על סוגים שונים של חבילות נופש, והתאמתן לקהל הלקוחות המשתנה. אחרי הכל, אין דמיון בין חבילות נופש פנסיונרים, לבין חבילות נופש למשפחות, או כאלה שמיועדות לתרמילאים אחרי צבא.

קורסים של סוכני נסיעות מתמקדים היום גם לא מעט בהכשרה על מערכות מידע ומחשוב. מדוע זה חשוב לעבור הכשרה ספציפית במהלך קורסים אלו? משום שהיום, כל סוכן נסיעות מחויב לעבוד עם המערכות הללו, ומדובר על מערכות רגישות מאד. לכן, קורס סוכני נסיעות שנחשב איכותי, צריך לתת לכם הכשרה רשמית בתוכנת אמדאוס – שהיא התוכנה שבאמצעותה מזמינים היום חבילות נופש בארץ ובעולם. מדובר ממש על הכשרה שבסיומה אתם מקבלים תעודה רשמית שמסמכיה אתכם לעבוד עם התוכנה.

חלק חשוב נוסף של קורס סוכני נסיעות, הוא ההכרה עם תיירות הפנים. היום ישראלים רבים פונים לסוכני נסיעות על מנת שירכיבו להם חבילות נופש בתוך הארץ – כולל לעתים שילוב בין טיסה, מלון, ואטרקציות תיירותיות מיוחדות. לכן נדרש על סוכן הנסיעות גם להכיר היטב את החבילות המקומיות.

היכן עוברים הקורסים?

קורסים של סוכני נסיעות ניתן לעבור היום במגוון רחב מאד של מכללות. גם חברות התיירות עצמן, מפעילות לעתים את הקורסים השונים, וכוללות הסמכה רשמית, וגם אפשרות להשתלב לאחר מכן בחברה עצמה. בררו תמיד האם אתם מקבלים לאחר מכן הכרה רשמית מאיגוד סוכני הנסיעות בישראל, והאם התעודה תקפה גם במדינות זרות. כמו כן, בררו האם ההסמכה מאפשרת לכם לעבוד עם מערכות המידע שצוינו לעיל, שהן נדרשות במסגרת התפקיד שלכם. בסיום ההסמכה, תוכלו כאמור להשתלב בחברות התיירות למיניהן, ואף לעבוד בתוך בתי מלון שונים ולהציע דרכם חבילות נופש ואטרקציות שונות.

התגובות סגורות